Транспортні засоби Франції

У Франції добре розвинені шляхи сполучення: це автомобільні, залізничні, водні шляхи та авіалінії. Приблизно 60 000 км. залізничних колій складають залізницю Франції. Розвиток залізниці у Франції був пов’язаний з транспортуванням кам’яного вугілля і металургійної продукції. Вона з’явилася приблизно сто років тому. Без можливості перевозити великі партії важких вантажів (вугілля, мінералів, стали) важка промисловість не могла розвиватися належним чином; залізниця поліпшила також перевезення людей з одного району в інший. Але за минуле сторіччя залізничний транспорт сильно змінився. Велика частина залізничних ліній починається в столиці. Справа в тому, що французька залізниця спочатку була задумана як спосіб політичної централізації.

Рівнинні і гірські залізничні лінії. Перших, звичайно, більше: рівнини і долини сприятливі для будівництва залізниць, і в таких регіонах рух найбільш активний. Будівництво та ремонт залізниць не дуже важкі. Досить довгі каскади для залізниць, небезпечні круті схили обмежують швидкість на деяких плато (Лотарингія, Бургундія). Лініями залізниць прокреслені і французькі гірські масиви, але на це були витрачені дуже великі гроші, тому що були побудовані численні тунелі. Рекорди швидкості побили паризькі пасажирські поїзди, вони є найшвидшими в світі. Вони з’єднують Париж з шістдесятьма французькими містами, і з деякими бельгійськими та швейцарськими містами, і розвивають швидкість більше ніж 100 кілометрів на годину.

Найважливіші транспортні лінії розходяться променями зірки від Парижа в напрямку до інших великих міст Франції та Європи. Довжина доріг національного, внутрішньообласного та окружного значення постійно збільшується. Французькі дороги ведуть у всіх напрямках і майже всі чудові. У XVII столітті мережа доріг Франції вже була найкращою і найповнішою в світі. Мандрівник буде здивований різноманітністю пейзажу: дорога, що веде уздовж річки або берегом моря, або перетинає дно долини, або заглиблюється в темний ліс. Маленька чи велика, широка або вузька, дорога у Франції залишається доброзичливою, як і села, через які вона проходить. Вона зачаровує вас тінями хмар і красивих дерев, які ростуть уздовж неї.

Судноплавні шляхи відіграють дуже важливу роль в економіці Франції, і тому, що саме вони забезпечують зв’язок з іншими країнами світу. Річки завжди були променями, уздовж яких відбувається розвиток цивілізації. Їх береги стали більш бажаним місцем для народів і племен. Протягом століть судноплавна система Франції, найдовша в Західній Європі (8600 км. річкових шляхів), пережила безліч напастей. Під час римського правління річки активно використовували як транспортні шляхи; моряки об’єднуються в колегії або корпорації особливо на Сені, Луарі, Саоні та Рокі. Феодалізм затримує розвиток річкового судноплавства. До початку XVI століття кораблі ходять тільки ріками. У період повоєнного часу – святкування закінчення робіт з будівництва зруйнованих споруд і модернізація мережі.

Щоб з Англії потрапити до Франції треба лише перетнути протоку Па-де-Кале на поромі або катері на повітряній подушці, вся подорож займає кілька годин.

Авіалінії, якими літають швидкісні літаки, забезпечують зв’язок з усім світом.

Підготовлено Оленою Бірюковою